A 112 az Európai Unió tagállamainak a nap 24 órájában hívható segélyhívó száma, amelynek hívásával azonnali segítség kapható a készenléti szervektől (Rendőrség, Mentőszolgálat, Katasztrófavédelem). A 112-es segélyhívószámot közel 30 évvel ezelőtt az Európai Unió kezdeményezése alapján hozták létre azzal a céllal, hogy a bajbajutottaknak csak egy segélyhívószámot legyen szükséges megjegyezni függetlenül attól, hogy mentőt, tűzoltót vagy rendőrt szeretnének hívni. A 112-es segélyhívó szám minden nyilvános, vezetékes és mobiltelefonról ingyenesen hívható. A legtöbb mobiltelefonon a 112-es szám a billentyűzár feloldása nélkül is hívható. Abban az esetben is lehet 112-es hívást kezdeményezni, ha nincs hálózat a mobiltelefonon. Ezekkel az ismeretekkel rendelkezve indult a csoport Magyarországon található két központ közül a Vas vármegyeibe.
A rumi iskola 6. osztályos
csoportja kíváncsian indult a Szombathelyen található Hívásközpont
felkeresésére. Az osztály tanulói közül több szülő és igazgató úr
közreműködésével jutottunk el Szombathelyre.
A programot a söptei úti központban
dolgozó három felkészült munkatárs vezette, valós környezetben és ppt-vel
kísért előadások segítségével. A tanulók megismerkedhettek a hívásfogadó
központok működésével. Tájékozódhattak a segélyhívó számok rendeltetésszerű,
helyes használatáról. Megtudhatták, hogy a segélyhíváskor mit kell mindenképpen
elmondani. Képregényes formában megírt szerepjátékban vehettek részt. Elmondták,
hogy mi történik, ha valaki indokolatlanul felhívja a 112-es segélyhívószámot.
Az operátori terem megtekintésével bepillanthattak, hol fogadják a 112-es
segélyhívást. A gyerekek lehetőséget
kaptak az operátorok által használt munkafelületek megismerésére, éles
hívásfogadás megtekintésére, valamint teszthívások fogadására.
Köszönjük, hogy részt vehettünk a
programon! Bízom benne, hogy a tanulók megfontoltabb használói lesznek a
hívásközpontnak és úgy gondolom lehetőségük volt megismerni egy embereket
segítő munkalehetőségről.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése